Algemene voorwaarden Tenaamstellingscode opvragen
E-mail: J.pier@pens-finance.nl
Website: www.tenaamstellingscodeopvragen.nl
Artikel 1 – Definities
- Tenaamstellingscode opvragen: JFP Investments B.V., gevestigd te Groningen, KvK-nummer 81176996.
- Klant: degene met wie Tenaamstellingscode opvragen een overeenkomst is aangegaan.
- Partijen: Tenaamstellingscode opvragen en Klant samen.
- Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen en leveringen van diensten door of namens Tenaamstellingscode opvragen.
- Tenaamstellingscode opvragen en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
- Tenaamstellingscode opvragen en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 – Prijzen
- Tenaamstellingscode opvragen hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw..
- Tenaamstellingscode opvragen mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
- Tenaamstellingscode opvragen hanteert een vooraf vastgestelde prijs.
- Tenaamstellingscode opvragen mag de prijzen wekelijks aanpassen.
- Tenaamstellingscode opvragen zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
Artikel 4 – Betalingen en betalingstermijn
- De klant bevestigd de opdracht door de digitale betaal transactie af te ronden
- Tenaamstellingscode opvragen mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling.
Artikel 5 – Herroepingsrecht
- Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
- de dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
- het een spoedreparatie betreft
- het weddenschappen of loterijen betreft
- de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
- het een dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd.
- De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
- zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
- zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
- De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar J.pier@pens-finance.nl, na voltooing van de dienst kan er geen herroeping meer plaatsvinden.
Artikel 6 – Opschortingsrecht
- Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 7 – Verrekening
- Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Tenaamstellingscode opvragen te verrekenen met een vordering op Tenaamstellingscode opvragen.
Artikel 8 – Garantie
- Wanneer de Klant en Tenaamstellingscode opvragen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Tenaamstellingscode opvragen enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
- Tenaamstellingscode opvragen bemiddelt tussen de vraag van de klant en de levering van de tenaamstellingscode van het RDW.
Artikel 9 – Uitvoering van de overeenkomst
- Tenaamstellingscode opvragen voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
- Tenaamstellingscode opvragen mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
- De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een digital akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
Artikel 10 – Informatieverstrekking door de Klant
- De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Tenaamstellingscode opvragen.
- De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
- Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Tenaamstellingscode opvragen redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 11 – Geheimhouding
- De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van Tenaamstellingscode opvragen ontvangt geheim.
- Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Tenaamstellingscode opvragen waarvan de Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan Tenaamstellingscode opvragen schade kan berokkenen.
- De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
- De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
- die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
- die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
- De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.
Artikel 12 – Boetebeding
- Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan Tenaamstellingscode opvragen voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
- Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
- Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
- Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
- De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
- Tenaamstellingscode opvragen mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.
Artikel 13 – Vrijwaring
- De Klant vrijwaart Tenaamstellingscode opvragen tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Tenaamstellingscode opvragen geleverde producten en/of diensten.
Artikel 14 – Klachten
- De Klant moet een door Tenaamstellingscode opvragen geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
- Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Tenaamstellingscode opvragen daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
- Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Tenaamstellingscode opvragen hiervan op de hoogte stellen.
- De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Tenaamstellingscode opvragen hierop gepast kan reageren.
- De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Tenaamstellingscode opvragen.
- Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Tenaamstellingscode opvragen andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 15 – Ingebrekestelling
- De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Tenaamstellingscode opvragen.
- De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Tenaamstellingscode opvragen ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 16 – Aansprakelijkheid Klant
- Wanneer Tenaamstellingscode opvragen een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 17 – Aansprakelijkheid Tenaamstellingscode opvragen
- Tenaamstellingscode opvragen is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
- Wanneer Tenaamstellingscode opvragen aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
- Tenaamstellingscode opvragen is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
- Wanneer Tenaamstellingscode opvragen aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 18 – Vervaltermijn
- Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Tenaamstellingscode opvragen vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 19 – Ontbinding
- De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Tenaamstellingscode opvragen toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
- Is de nakoming van de verplichtingen door Tenaamstellingscode opvragen nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Tenaamstellingscode opvragen in verzuim is.
- Tenaamstellingscode opvragen mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Tenaamstellingscode opvragen kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 20 – Overmacht
- In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Tenaamstellingscode opvragen door de Klant niet aan Tenaamstellingscode opvragen kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
- Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
– een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
– wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
– stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
– computervirussen
– stakingen
– overheidsmaatregelen
– vervoersproblemen
– slechte weersomstandigheden
– werkonderbrekingen - Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Tenaamstellingscode opvragen 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Tenaamstellingscode opvragen kan nakomen.
- Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Tenaamstellingscode opvragen de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
- Tenaamstellingscode opvragen hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Tenaamstellingscode opvragen hiervan voordeel heeft.
Artikel 21 – Wijziging overeenkomst
- Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Tenaamstellingscode opvragen de overeenkomst aanpassen.
Artikel 22 – Wijziging algemene voorwaarden
- Tenaamstellingscode opvragen mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
- Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Tenaamstellingscode opvragen altijd doorvoeren.
- Ingrijpende wijzigingen zal Tenaamstellingscode opvragen zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
- Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 23 – Overgang van rechten
- De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Tenaamstellingscode opvragen aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Tenaamstellingscode opvragen.
- Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 24 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
- Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
- Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Tenaamstellingscode opvragen bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 25 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Tenaamstellingscode opvragen is Nederlands recht van toepassing.
- De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Tenaamstellingscode opvragen is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Tenaamstellingscode opvragen, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 07 februari 2024.